Eerder deed de gemeente Nieuwegein een oproep aan inwoners van Nieuwegein om een logo te bedenken voor Nieuwegein 50 jaar. In totaal kwamen er 20 inzendingen binnen. Dat was een ruime keus voor de jury (de Stadsmarketingpartners Nieuwegein) en dat maakte het niet gemakkelijk om er één als beste aan te wijzen. Maar het is gelukt, Nieuwegeiner Niek van der Veen heeft met zijn inzending gewonnen.
Foto: Niek van der Veen
Niek is 19 jaar en derdejaars student aan het Grafisch Lyceum in Utrecht. De jury vindt het een strak logo waarin kenmerken en geschiedeniselementen van de stad op een abstracte manier zijn uitgewerkt.
Niek is een enthousiaste en gemotiveerde student die houdt van aanpakken. Zijn oog voor detail en precieze manier van werken kan hij goed toepassen in dit vakgebied. Hij vindt het leuk om nieuwe ideeën te verzinnen en deze uit te werken, zodat Niek er zijn creativiteit mee kan uiten. Daarnaast houdt Niek ook erg van het technische gedeelte van grafisch vormgeven. Zo zorgt hij er altijd voor dat de preflight in InDesign geen fouten aangeeft door alles druktechnisch te laten kloppen.
Het logo gaat Nieuwegein gebruiken voor alle communicatiemiddelen zoals de website, posters en folders.
Uitleg van het logo
Niet prettig om naar te kijken en zonder toelichting zou ik niet weten waaraan je Nieuwegein moet kunnen herkennen. Mèt toelichting trouwens ook niet, die komt nogal geforceerd over.