In de diverse media, waaronder ook De Digitale Stad Nieuwegein, werd de aftrap aangekondigd van de gemeentelijke actie ‘Nieuwegein Zomerschoon’. Eveneens ontvingen de leden van de raad op 5 juli j.l. via de digitale postbus hierover een persbericht van de gemeente. Zowel het bericht in de media als het persbericht van de gemeente deden de wenkbrauwen van fractievoorzitter Bath de Winter van ONS Nieuwegein rijzen.In de media wordt wethouder Van Rooijen geciteerd. Zij verklaart dat deze actie een antwoord is op klachten van de bewoners. Met de uitspraken “Die klachten nemen we serieus en daar doen we wat aan” en ”Daarom hebben we besloten deze extra investering te doen” vindt ONS Nieuwegein in een bericht aan ons dat de wethouder de werkelijkheid verdraait."Het beschikbaar stellen van geld werkt blijkbaar inzichtbevorderend" aldus Batlh de Winter. Om echter te stellen dat klachten van bewoners serieus worden genomen en tot actie leiden, vindt ONS Nieuwegein op z’n zachtst gezegd misleidend.Ten slotte de naam van de actie: ‘Nieuwegein Zomerschoon’. Die luidt ook al geen belofte in. ONS Nieuwegein zien liever ‘Nieuwegein Vierseizoenenschoon’. Daar kun je echt mee thuiskomen. Klik hier om de brief te lezen.