Mensen die binnen Nieuwegein gaan verhuizen hoeven niet meer naar het gemeentehuis te komen om dat te melden. Deze zogenaamde binnengemeentelijke verhuizing is het vierde product dat nu helemaal volledig digitaal kan worden afgehandeld. De gegevens worden via een midoffice in de achterliggende systemen aangepast. Er komt geen mensenhand meer aan te pas. Ook de producten "wijziging naamsgebruik","uittreksel GBA" en "digitaal afspraken maken" zijn aangesloten op dit midoffice, zodat ze volledig digitaal worden afgehandeld. Het e-loket wordt in de loop van de tijd met steeds meer producten uitgebreid. Nieuwegeiners worden zo steeds minder afhankelijk van de openingstijden van het gemeentehuis en kunnen steeds meer zaken direct digitaal regelen.Vorig jaar schafte de gemeente Nieuwegein in een pilotproject een zogenaamde Midoffice aan. Dit is soort digitale verkeersleider die verzoeken van bewoners uitzet bij de juiste mensen of de juiste systemen. Daarvoor moeten soms op maat koppelingen worden gemaakt tussen de systemen. Het Midoffice is een nieuw begrip in gemeenteland. Het kostte achter de schermen dan ook de nodige inspanning om samen met de leverancier Perfect View te komen tot een goede inrichting. Nieuwegein is inmiddels een samenwerkingsverband aangegaan met de gemeente Zoetermeer en Venlo om met elkaar de ervaringen uit te wisselen. Zo wordt voorkomen dat elke gemeente het wiel opnieuw moet uitvinden.