Vergroot je betrokkenheid bij Instagram-berichten: 10 handige tips

Instagram is verder gegaan dan alleen het plaatsen van foto’s en video’s voor het plezier. Als je veel volgers hebt, in combinatie met veel likes en reacties op je berichten, kan de Instagram-pagina van je merk veranderen in een handig zakelijke hulpmiddel en je enorm populair maken.

Instagram heeft meer dan een miljard gebruikers, en het is misschien niet zo moeilijk om ervoor te zorgen dat een deel van dat aantal je volg. Controleer altijd of je posts voldoende aandacht krijgen en of je profiel meer volgers. Op deze manier kan je om en verhoog de betrokkenheid bij je Instagram-inhoud en een groter bereik te creëren. Volg de onderstaande tips om een hoge betrokkenheid te behouden.

1. Investeer in goede omschrijvingen
Na je foto of video kan je omschrijving meer aandacht vestigen op je berichten. Je omschrijving kan grappig of verhelderend zijn, maar het moet vooral de aandacht van de bezoeker lang kunnen vasthouden. Soms spreekt een foto of video voor zichzelf, en soms is een boeiend beschrijving alles wat je nodig hebt om mensen langer op je post te houden. Je zult merken dat berichten met geweldige omschrijvingen meer likes en reacties krijgen.

2. Betrek andere berichten
Een goed advies dat veel mensen negeren, is om actief deel te nemen aan de berichten van anderen. Als je andere posts die vergelijkbaar zijn met die van jou leuk vindt en erop reageert, wordt jouw pagina beter zichtbaar en creëer je meer betrokkenheid. Als je opmerkingen interessant genoeg zijn, zal dit de nieuwsgierigheid van anderen wekken en ze zullen opzoek gaan naar wat jouw pagina en berichten te bieden hebben.

3. Betrek andere berichten
Een goed advies dat veel mensen negeren, is om actief deel te nemen aan de berichten van anderen. Als je andere posts die vergelijkbaar zijn met die van jou leuk vindt en erop reageert, wordt jouw pagina beter zichtbaar en creëer je meer betrokkenheid. Als je opmerkingen interessant genoeg zijn, zal dit de nieuwsgierigheid van anderen wekken en ze zullen opzoek gaan naar wat jouw pagina en berichten te bieden hebben.

4. Investeer in goede omschrijvingen
Na je foto of video kan je omschrijving meer aandacht vestigen op je berichten. Je omschrijving kan grappig of verhelderend zijn, maar het moet vooral de aandacht van de bezoeker lang kunnen vasthouden. Soms spreekt een foto of video voor zichzelf, en soms is een boeiend beschrijving alles wat je nodig hebt om mensen langer op je post te houden. Je zult merken dat berichten met geweldige omschrijvingen meer likes en reacties krijgen.

5. Reageer snel op opmerkingen
Hoe sneller je reageert op reacties, hoe meer Instagram je bericht als waardevolle informatie zal herkennen en dit bovenaan zal plaatsen zodat mensen het kunnen zien. Op deze manier zullen ook meer mensen je berichten zien. Antwoorden op reacties laat je volgers ook zien dat je pagina actief is en dat je altijd openstaat om vragen te beantwoorden. Probeer mensen te taggen in de reacties waarop je antwoord, zodat ze een melding krijgen over je antwoord en blijven reageren op je berichten. Het voegt ook een reactie toe aan het aantal reacties dat je per bericht hebt. Instagram telt het totaal aantal reacties, dus ook je antwoorden op reacties.

6. Post bloeiende inhoud
Onderzoek is essentieel wanneer het gaat om het plaatsen van de juiste inhoud. Er zijn berichten waar je doelgroep zich mee zal identificeren; maar je moet onderzoek doen om te weten te komen wat soort berichten dat zijn . Je wilt geen inhoud plaatsen die niemand leuk zal vinden of waar niemand zich mee kan identifizieren.

Investeer in inhoud die door gebruikers wordt gecreëerd en moedig volgers aan om je te taggen wanneer ze iets doen dat met jouw merk te maken heeft. Wanneer ze dit doen, plaats dan enkele van de beste tags die je hebt, want dit zal mensen aanmoedigen om je merk vaak te gebruiken en zo zien ook andere het bericht.

7. Hashtags zijn essentieel
Onderschat nooit de kracht van goede hashtags. Neem de tijd om de relevante hashtags voor jouw soort inhoud te onderzoeken. Soms zoeken mensen naar hashtags en het is een gemakkelijke manier om meer zichtbaarheid voor je Instagram-pagina te creëren.

Het mooie is dat je hashtags kunt aanpassen en ze erg nuttig kunt maken. Je kunt veel en verschillende hashtags plaatsen die op een andere manier betrekking hebben op je bericht. Op deze manier zal er een pop-up verschijnen wanneer mensen zoeken naar iets dat verband houdt met jouw bericht.

8. Consequent posten
Wanneer je een merk opbouwt, moet je leren om consistent inhoud te verzenden. Je moet een schema hebben en je eraan houden. Op deze manier zullen je volgers altijd anticiperen op je berichten en zullen je berichten altijd in het overzicht van mensen verschijnen.
Wanneer mensen je berichten vaak zien, komen ze na een tijdje in de verleiding om je pagina te bezoeken en meer te weten te komen over waar je pagina over gaat. Niet alleen zorgt het regelmatig plaatsen van berichten voor meer bezoekers op je pagina, maar het geeft mensen ook meer berichten en inhoud om te bekijken.

9. Video’s toevoegen aan je berichten
Je hebt vast al wel eens gehoord dat één foto meer kan zeggen dan duizend woorden, en video’s nog veel meer. Probeer de foto-routine te doorbreken en plaats af en toe wat video’ want videos spreken voor zich. Wat foto’s en beschrijvingen niet kunnen zeggen, kunnen video’s soms in een minuut samenvatten.

10. Betrek mensen bij je berichten
Sommige merken maken de fout om voortdurend berichten te plaatsen waar geen mensen bij betrokken zijn. Er zijn veel manieren om een bericht te verzenden, maar het betrekken van mensen in je video’s en foto’s voegt een menselijke kant toe aan je pagina. Waar jouw merk ook over gaat, er is een manier om mensen in je berichten en inhoud te betrekken.

Door meer betrokkenheid bij je berichten te creëren, kan je merk meer zichtbaar en populair worden. Dit is tegenwoordig het doel van de meeste Instagram-pagina’s, en de bovenstaande tips kunnen je helpen om dit in een paar weken te bereiken.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk