Merk je dat je veel volgers hebt op social media bijvoorbeeld, maar dat je daadwerkelijke conversies tegenvallen? Dat kan heel zuur zijn. Je hebt het gevoel dat mensen interesse hebben in je producten of diensten, maar om de een of andere reden is er iets dat ze tegenhoudt om daadwerkelijk bij jou te kopen. Jij wilt jouw volgers omzetten naar betalende en loyale klanten! Benieuwd hoe je dat doet? Lees dan maar snel verder!
Ken je doelgroep
De belangrijkste tip voor het stimuleren van conversies is het kennen van je doelgroep. Begrijp jij je eigen klanten? Weet je wat hun drijfveren zijn? Weet je wat de klant echt belangrijk vindt? Als je dat niet weet dan kun je je klant natuurlijk ook niet overhalen om een aankoop te doen. Je moet weten wat de triggers zijn voor je klant en dan kun je deze gebruiken om de klant te laten zien dat jij de perfecte keuze bent! Stem jouw verkoop strategie af op de wensen en behoeften van de klant, dan komen die conversies vanzelf. Dit is trouwens ook heel belangrijk als je met een marketing bureau samenwerkt. Een goed marketing bureau gaat gegarandeerd vragen naar jouw inzichten over de doelgroep. Zorg dat je deze informatie paraat hebt!
Creëer waardevolle content
Volgers omzetten in klanten draait om het toevoegen van waarde. Je moet aan de klant laten zien dat ze bij jou iets krijgen wat ze ergens anders niet kunnen krijgen. Dit doe je waarschijnlijk door het delen van content. Dit kan zijn via Instagram, Facebook, TikTok, blogs of je eigen website. Je moet ervoor zorgen dat deze content past bij je klant. Zijn jouw klanten alleen op TikTok te vinden? Dan hoef je geen geld te investeren in een professionele fotograaf, videocontent is namelijk veel belangrijker! Ook op Instagram zien we een overgang van foto’s naar video. Geen ervaring met content creatie? Een full service marketingbureau Utrecht helpt je verder!
De kracht van reviews
Jammer genoeg zijn er een paar louche ondernemers die misbruik maken van goedgelovige klanten. Oplichterij online heeft ervoor gezorgd dat klanten een beetje wantrouwig zijn geworden. Als ondernemer is het aan jou om te laten zien dat jij wel te vertrouwen bent. Het hebben van goede reviews is een absolute boost voor je conversies. Als klanten zien dat andere klanten tevreden zijn, dan haalt dit eventuele twijfels weg waardoor de klant eerder een bestelling wil plaatsen. Klinkt logisch toch?