De gemeente Nieuwegein daagt TNO ICT uit met een ‘Challenge’. Het bedrijf dient in één week tijd Nieuwegein in Google te profileren met kaarten, luchtfoto’s en 3D-modellen. Ook mag het bedrijf enkele vernieuwende ‘tools’ verzinnen, waarmee de stad in de week van 19 tot en met 23 juni op internet de aandacht trekt.De doelstelling: een miljoen extra ‘hits’ op het trefwoord Nieuwegein. Met de Challenge wil de gemeente zich profileren op internet. Veel mensen zoeken met Google op het wereldwijde web. Google heeft niet alleen een ‘gewone’ zoekmachine, maar ook geografische zoekfuncties als Google Maps en Google Earth.Nieuwegein wordt wellicht de eerste Nederlandse gemeente die hierin is te vinden. De TNO Challenge vindt voor de vierde keer plaats. De Challenge is ‘innoveren in één week’, waarin TNO haar kennis toepasbaar maakt voor organisaties. Zij dagen TNO uit met een ICT-probleem. Een team van drie medewerkers lost het vraagstuk binnen een week op. Naast Nieuwegein zijn er ook Challenges in Groningen en Maastricht.