Telefonische bereikbaarheid gemeente verbeterd

De gemeente heeft de afgelopen periode diverse maatregelen genomen om de telefonische bereikbaarheid van de organisatie te verbeteren. De telefonische bereikbaarheid van de organisatie is in de laatste twee maanden weer gestegen van 85,4% naar 86,5%. Dat wil zeggen dat 86,5% van de mensen die naar de gemeente bellen binnen 15 seconden een persoon aan de lijn krijgen. Bandjes of voicemailberichtjes tellen dus niet mee. Met deze score zit de gemeente ruim boven de landelijke doelstelling voor overheden (80% van de telefoontjes beantwoord binnen 20 seconden).

Het verschil met een paar jaar geleden is groot. Vijf jaar geleden werd minder dan de helft van de telefoontjes binnen 15 seconden door een persoon aangenomen. Het college heeft de rapportage over de uitvoering van het project Telefonische dienstverlening en een rapport over het vierde kwartaal van 2004 ter kennisgeving aangenomen.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk