Op Montessorischool de Vleugel werd afgelopen woensdag een sponsorloop georganiseerd door de leerlingenraad in samenspraak met de directrice. Met het ingezamelde geld wordt door de school nieuw buitenspeelmateriaal aangeschaft. Het idee is ontstaan door een stemming uit allerlei ideeën van alle leerlingen zelf. Hieruit werd uiteindelijk de sponsorloop gekozen.
Onder begeleiding van de directrice, Carola van Meteren, werkten de kinderen van de leerlingenraad het idee uit tot een sportief evenement. Overal werd aan gedacht. Van stempelkaart tot frisse beloning aan toe. Op de dag zelf kwamen veel ouders, opa’s en oma’s en andere belangstellenden de leerlingen aanmoedigen.
Met veel enthousiasme werden er zoveel mogelijk rondjes gerend om de voetbalkooi op het veld naast de school. De jongsten gingen van start, gevolgd door de kinderen van de middenbouw en bovenbouw.
Voor Carola van Meteren is dit het eerste jaar als directrice op De Vleugel. Zij gaat met veel bevlogenheid te werk en onthulde op de dag van de sponsorloop ook het nieuwe logo van de school. Ze vond het tijd voor iets fris en nieuws.
Het logo bestaat uit meerdere cirkels en staan voor de ‘montessori-cilinders’. Tevens omarmen ze de vleugel en staan centraal voor één van de kernwaardes; geborgenheid. De kleurnuances komen ook terug in de montessorimaterialen.
Tijdens de sponsorloop was er nóg een verrassing. Alle kinderen droegen een t-shirt met daarop het nieuwe logo. De shirts werden gesponsord door een ouder. De shirts met het oude logo werden gerecycled. Daar maakte een ouder weer gymtassen van. De Vleugel kijkt terug op een feestelijke en zeer geslaagde dag.