Vrijwilligers en medewerkers van MOvator en Vitras ervaren dat het voor inwoners in Nieuwegein complex is om de weg te vinden naar de juiste hulp. Om te komen tot een goede oplossing is een effectieve manier van samenwerken nodig tussen verschillende organisaties, zodat de inwoner weer verder kan.
Jacqueline Feith van MOvactor:“Dagelijks krijgen wij vragen om hulp bij persoonlijke financiële administratie, verzoeken voor juridisch advies of hulpvragen waarbij een inwoner uit Nieuwegein is vastgelopen bij verschillende instanties. De meeste vragen hebben een hoge urgentie. Voor de inwoner is het van belang dat er snel gehandeld wordt. Wij helpen de inwoner verder door onze deskundigheid te bundelen tijdens gezamenlijke spreekuren. Dat is waar SJS voor is opgericht.“
“Onze ervaring is dat het vaak begint met een vraag over het invullen van een formulier en negen van de tien keer heeft iemand veel meer vragen. Er worden ons hele complexe situaties voorgelegd waar we de inwoners graag verder mee willen helpen” aldus Bianca Dümmer (Bureau Sociaal Raadslieden) en Jacqueline Feith (Coördinator Servicepunten)
De inwoner is welkom en kan gratis terecht tijdens de spreekuren op locaties van MOvactor en Vitras in Nieuwegein. Als de inwoner een vraag stelt aan de vrijwilligers en er bepaalde expertise noodzakelijk is kan de vrijwilliger er meteen een collega bijhalen. “We hopen ook dat nieuwe vrijwilligers zich bij ons aansluiten. Er is veel werk en wij zijn blij als er meer deskundigen bijkomen“ aldus Feith.
Met het Sociaal Juridisch Servicepunt willen de oprichters nog beter samenwerken en doen dat op eenzelfde moment en tijd in Nieuwegein. En hopen dat hierdoor meer mooie nieuwe verbindingen ontstaan. Meer weten over het SJS? Kijk op de website van de organisatie. Hier staan ook de openingstijden en de locaties waar spreekuren worden gehouden. U kunt uw vraag ook mailen naar info@sjsnieuwegein.nl of bellen op maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 uur en 11.00 uur met: 06-12611983.