Plus is gisteravond uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek door MarketResponse. Vorig jaar ging de prijs naar Miss Etam, terwijl Emté toen de meest klantvriendelijke supermarkt was. Commercieel directeur Eric Leebeek van Plus mocht de prijs in ontvangst nemen van Willem Brethouwer, directeur van MarketResponse. Brethouwer: ‘Uit het onderzoek blijkt dat klanten enthousiast zijn, omdat ze bij Plus het gevoel hebben van een buurtsuper; er zijn veel medewerkers op de vloer, ze worden vriendelijk te woord gestaan en medewerkers lopen even met de klant mee als ze een product niet kunnen vinden.’
Eigenaar Christ van Loon van de Plus aan de Nedereindseweg in Nieuwegein zegt bijzonder ingenomen te zijn met de onderscheiding. Van Loon: ‘Al onze medewerkers werken elke dag hard om de belofte ‘Plus geeft meer’ waar te maken en we zijn heel erg blij dat onze klanten dit ook zien. Deze prijs is voor ons een bevestiging dat wij op de goede weg zijn om onze ambitie ‘de beste servicesupermarkt van Nederland’ te verwezenlijken.’
Sinds 2007 vindt de jaarlijkse verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland plaats. De winnaar wordt bepaald door een onafhankelijk onderzoek dat MarketResponse uitvoert onder 2.500 consumenten. In dit onderzoek beoordelen respondenten de klantvriendelijkheid van bedrijven op zes criteria: wees beschikbaar als de klant daarom vraagt; maak de belofte die je in reclame maakt waar; doe niet moeilijk over formaliteiten als de klant wil ruilen; geef fouten toe en los ze op juiste wijze op; val de klant niet onnodig lastig en wees oprecht betrokken bij de klant. Het centrale onderzoeksthema van dit jaar was oprechte betrokkenheid.