One Media gaat adverteerders betaalbaar adviseren

Het is misschien verrassend, maar ook tijdens de Corona-crisis van 2020 worden ook gewoon nog bedrijven gestart. Het kersverse mediabedrijf One Media uit Amsterdam is zo’n voorbeeld. De media consultants willen met hun unieke 360 graden aanpak adverteerders bedienen met hun ervaren creatieven, marketing- en mediastrategen, om zo ieder merk – groot of klein – van gedegen media-advies te voorzien.

De grote adverteerders uiteraard uitgezonderd, weet niet iedere adverteerder welke media zijn in te zetten. Men denkt dat radio of televisie reclame een dure aangelegenheid is, terwijl dit al voor enkele honderden euro’s kan. Voor de media strategie wordt vervolgens een kennis ingeschakeld ‘die wel eens op de radio heeft geadverteerd’. Niet echt een goede strategie, zo denkt men, vandaar dat men is gestart met de nieuwe website OneMedia.nl, zodat goede reclame voor iedere adverteerder (groot of klein) bereikbaar is.

Online en offline marketing werkzaamheden
Voor online marketing werkzaamheden is er overigens een duidelijke trend zichtbaar dat steeds meer diensten door bedrijven en instellingen zelf wordt gedaan, mede dankzij slimme SaaS (software as a service) marketingtools. De markt voor offline marketing werkzaamheden, zoals radio-, televisie en billboard-reclame is echter veel meer versnipperd, en hiervoor bestaan voor adverteerders dan logischerwijs ook geen 100% effectieve tools die je met enkele muisklikken kunt activeren.

Volgens de mediaspecialisten van OneMedia.nl richten sommige grote adviesbureaus zich op de grote vissen, adverteerders met een media budget van meer dan € 75.000. Merken met een media-budget van € 10.000 tot € 50.000 vallen dan al snel tussen wal en schip. Daarom positioneert One Media zich als een sympathiek full service media adviesbedrijf voor kleine adverteerders.

Bewezen reclame formats
Strategy lead bij One Media is Olivier van Dam, en volgens hem is de manier van denken bij ‘zijn’ nieuwe bureau anders, waardoor men aanzienlijk goedkoper kan werken. Van Dam: “Grote merken willen heel graag iedere keer nieuws dat op een grote wijze wordt gebracht. Dat is mooi, maar ook duur. Wij werken alleen met bewezen effectieve en betaalbare reclame formats. We vinden het wiel dus niet uit, maar kiezen steeds het juiste vliegwiel waarvan we weten dat deze zorgt voor een omzetstijging.”

Dat reclame maken telkens opnieuw moet worden uitgevonden door merken, vindt Van Dam maar bijzonder: “Niet zelden kunnen wij een boodschap verpakken in een radiocommercial van slechts 5 seconden. Aangezien vele radiocommercials nog standaard 20 seconden worden gemaakt, kunnen wij alleen hierom al effectiever zijn met een directe besparing van 75% in reclame budget. Bovendien werken 5 seconden in mijn beleving veel beter dan die slepende 20 seconden commercials, in mijn optiek. Dit is nog maar één simpel voorbeeld van een slimmere mediastrategie voor kleine adverteerders.”

Betaalbaar adverteren via One Media
Betaalbaar, snel en effectief adverteren. Dat is de strategie van One Media. Wie als bedrijf daarin geïnteresseerd is geraakt en ook een betaalbaar mediaplan wil, kan een gratis kennismakingsgesprek van 20 minuten plannen via 020 – 210 1770.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk