Marketingbureau One Media heeft twee belangrijke nieuwe services toegevoegd aan haar dienstenpakket. Zo kunnen bedrijven er terecht voor bijvoorbeeld een influencer campagne met bekende Instagram persoonlijkheden, maar ook kan men de volledige social media uitbesteden aan One Media. Het bedrijf wil zo nog beter inspelen op de actuele marketing behoeften van haar opdrachtgevers.
Wat is dat nou eigenlijk, een influencer?
Hoewel al veel bedrijven met influencers werken komt de vraag wat een influencer is nog steeds zo nu en dan op. Een influencer is kort gezegd een persoonlijkheid op social media met een groot publiek dat naar hem of haar luistert. Deze influencers zijn feitelijk merkspecialisten in iets bijzonders: zichzelf. Influencers kunnen daardoor reclame maken zonder dat je het direct door hebt.
Wat doet een social media bureau?
Een social media bureau geeft professioneel advies hoe je jouw bestaande sociale media channels kunt verbeteren en inzetten. Ook kunnen social media bureaus voorspellen hoeveel traffic je via de social kanalen kunt generen, en belangrijker nog, ook een zekere voorspelling doen hoeveel extra omzet je kunt verdienen dankzij social media inzetten voor je bedrijf. Bedrijven kunnen samen het bureau KPI’s afspreken waarmee maandelijks evalueren van de Facebook en Instagram campagnes makkelijk te doen is.
Wanneer je nog niet eerder hebt gewerkt met Facebook of Instagram helpt het bureau je met het opzetten van de benodigde bedrijfsaccounts. Ook is er een professionele training beschikbaar, zodat je zelf je Facebook campagnes kunt beheren en optimaliseren. Zo kun je geld besparen en toch gebruik maken van de talloze mogelijkheden op platforms als Instagram en LinkedIn. En een social media training is echt handig voor alle nieuwe toepassingen, denk alleen al aan Instagram Reels dat recentelijk is gelanceerd.
Wat doet een influencer marketing agency?
Een influencer marketing agency heeft vaak een eigen unieke database met bekende influencers uit Nederland of daarbuiten. Hiermee kunnen ze jouw merk in de spotlights zetten. Dankzij de inzet van social influencers bereik je simpelweg een grote interessante doelgroep. De influencers managers koppelen jou als merk aan de juiste Instagram of YouTube persoonlijkheid. Zo haal je het maximale uit je influencer campagne.
Wat een influencer kost hangt af van het type sponsored post op Instagram. Maar zeker af te raden voor influencers is om volgers te kopen. De platforms zien direct dat dit geen echte volgers zijn, waardoor je ‘gestraft’ wordt door minder organisch bereik. Uiteindelijk schiet de influencer zichzelf hiermee in de voet. Daarom moet een influencer op Instagram zorgen voor écht aantrekkelijke content waarmee merken gezien willen worden. Een influencers agency waarborgt deze kwaliteit door hierop toe te zien en influencers te coachen.