Ondernemers in Midden-Nederland passief in social media

Ondernemers in Midden-Nederland zijn iets vaker passief (59%) bij online netwerken dan actief (41%). Dit betekent dat ze veelal afwachten tot ze worden benaderd. Circa de helft van alle ondernemers (54%) netwerkt online. Jonge ondernemers (tot 45 jaar – 76%) netwerken duidelijk vaker online dan oudere ondernemers (55 jaar of ouder – 51%).

Dit zijn enkele uitkomsten van een onderzoek dat in opdracht van de KvK Midden-Nederland is uitgevoerd en dat op donderdagmiddag 9 juni bekend is gemaakt bij een bijeenkomst van het Utrecht Netwerk, de Utrechtse Ondernemers Sociëteit en de KvK.

Met het onderzoek wilde de KvK inzicht krijgen in het gebruik en de opbrengsten van sociale media zoals Twitter en Linkedin in relatie tot meer reguliere netwerken als ondernemersverenigingen en businessclubs.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk