Nieuwegeinse VVD stelt vragen over communicatie rondom meldingen openbare ruimte

De Nieuwegeinse VVD heeft onlangs vragen gesteld over de communicatie rondom meldingen over de openbare ruimte. ‘De VVD vindt het belangrijk dat mensen die meldingen doen goed geïnformeerd worden over wat er met de melding gebeurt en goed op de hoogte gehouden worden’ aldus Henk Jan Schat van de plaatselijke VVD. ‘Bewoners die meldingen doen van de openbare ruimte dragen immers bij aan een schone, hele en veilige openbare ruimte. Het college deelt de zorgen van de VVD en geeft aan bezig te zijn met een evaluatie en klantonderzoek en op basis daarvan binnenkort met een verbeterplan te komen.’

De door de Nieuwegeinse VVD gestelde vragen richtten zich onder andere op de onpersoonlijke manier waarop mensen die een melding doen nu vaak aangesproken worden. Zij krijgen slechts een geautomatiseerde e-mail waarop zij niet kunnen antwoorden, ontvangen een onvolledige uitleg over wat er met de melding gedaan wordt en krijgen niet altijd bericht wanneer het gemelde is verholpen en op welke wijze.

Schat: ‘Het college geeft aan het signaal te herkennen dat de berichten die verstuurd worden vanuit het systeem meldingen openbare ruimte (MOR) wel wat persoonlijker mogen zijn. Om dit te verbeteren zijn zij bezig met een evaluatie van de digitale dienstverlening en wordt er ook middels een klantonderzoek gekeken naar de gebruiksvriendelijkheid van het MOR systeem. Na bestudering van de resultaten zal er een verbeterplan worden opgesteld.’

Ook de optie te reageren op de e-mails van de gemeente wordt meegenomen in de evaluatie. De reden dat dit nu niet altijd kan is dat er nu voor gekozen is voor geautomatiseerde berichten, die worden verstuurd vanuit een centraal en anoniem mailadres, om zo snel mogelijk een bevestiging te geven dat een melding goed aangekomen is.

Het college streeft ernaar een balans te vinden tussen maatwerk in de beantwoording en snelheid in afhandeling. Zij zijn het gelukkig eens met de Nieuwegeinse VVD dat het zeer waardevol is dat bewoners meldingen doen over de openbare ruimte. Zij zijn de oren en ogen van Nieuwegein en samen zorgen we voor een schone, hele en veilige openbare ruimte.

One thought on “Nieuwegeinse VVD stelt vragen over communicatie rondom meldingen openbare ruimte

  1. SC

    O ja, communiceren met de gemeente.
    Kreeg het verzoek m’n ervaring te vertellen. Dat verzoek is ’s nachts in de kleine uurtjes verzonden en de meegestuurde link was in de gevoelsmatige volgende middag al niet meer geldig. Dus de ene dag ga je naar het loket, de andere dag zie je een uitnodiging van niks. Wat is de bedoeling daarvan?

    Dacht nog even een mail te sturen, maar je moet daarvoor eerst een formulier invullen en als ik me goed herinner, moest je doorklikken naar de volgende pagina. ’t Is maar hoe toegankelijk en hoe open je wil zijn. Met wat barrières hier en daar kan je mooi voorspelen dat je open staat, zonder dat je er echt last van krijgt. .

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk