Nieuwegein eindigt op de tiende plaats in haar dienstverlening bij de publieksbalies. De eerste plaats wordt gedeeld door Moerdijk en Duiven. Utrecht eindigt op plaats 51. Dat is de uitkomst van een pas gehouden klanttevredenheidsonderzoek. Op initiatief van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en de Nederlandse Vereniging Voor Burgerzaken wordt de klantvriendelijkheid van gemeenten gemeten.In Nieuwegein scoren bij geboden service vriendelijkheid en deskundigheid van de medewerker een 8,3. Inleving van de medewerker krijgt een 8,2 en duidelijkheid verkregen informatie is goed voor een 8,3.Over het gemeentehuis zelf zijn de bezoekers minder tevreden. De bereikbaarheid krijgt een 6,7, parkeren een 6,5, de openingstijden een 6,8. De wachttijd wordt wel positief beoordeeld met een 8. Ruim 45 procent van de bezoekers heeft minder dan vijf minuten hoeven wachten. Het gemiddelde algemene waarderingscijfer dat klanten aan de publieksbalie geven is gestegen van 7,4 naar 7,6. Nieuwegein scoort een 7,8.