Op 7 september 2022 werd evenementenlocatie NBC Congrescentrum getroffen door een grote brand. Vanwege de rook- en waterschade is 90 procent van de locatie verloren gegaan. De brand en de gevolgen daarvan zijn vreselijk geweest, zowel voor de opdrachtgevers van het NBC als het team. “Het zit alleen niet in ons DNA om bij de pakken neer te gaan zitten. En daarom zijn we vrij snel begonnen met het maken van nieuwe plannen. We’re back, but different” aldus Justin van Hooijdonk, directeur-eigenaar NBC Congrescentrum.
Het is even stil geweest rond het NBC, maar het team heeft hard gewerkt. Zo blijkt uit de nieuwe plannen die afgelopen donderdag op de EventSummit zijn gepresenteerd. De bouwvergunning is inmiddels binnen en er is een stip op de horizon gezet. Op 1 maart 2024 ontvangt het NBC de eerste gasten op haar volledig vernieuwde locatie.
En die locatie ziet er totaal anders uit dan voorheen. Zo beschikt het NBC straks over 3 event areas met elk een eigen entree, komt er een hospitality area van 3.000 vierkante meter met daglicht en worden er 22 zalen gerealiseerd. Ook op het gebied van techniek zet de evenementenlocatie een stap voorwaarts. Met een breedte van maar liefst 45 meter bouwt het NBC het grootste projectiedecor van Nederland. Daarnaast wordt iedere ruimte voorzien van een presentatiesetup waarmee sprekers echt indruk kunnen maken.
Vernieuwde capaciteit
Met de bouw van de nieuwe ruimtes komen er ook meer mogelijkheden voor bijeenkomsten van circa 100 tot 800 gasten. Maar ook voor grotere events biedt het NBC voldoende ruimte met een capaciteit tot wel 1.750 gasten in theateropstelling. De 22 verschillende subzalen hebben een capaciteit van 40 tot 100 gasten en kunnen ook geschakeld worden. Hierdoor is er ruimte is voor 400 gasten.
Daarnaast lanceert het familiebedrijf de NBC Creative Hub: een op zichzelf staande locatie waar je met 100 tot 150 collega’s of relaties kunt samenkomen voor creatieve sessies in een inspirerende omgeving. De locatie bestaat uit een plenaire ruimte en acht verschillende subruimtes in elk een eigen thema.
Ervaar dezelfde hospitality
“Er komt dus veel nieuws aan, maar natuurlijk blijven er ook zaken hetzelfde. Zoals ons gedreven en betrokken team en ons full-service concept waarmee wij als familiebedrijf unieke eventbelevingen creëren” stelt Van Hooijdonk. Hij vervolgt: “We hebben niet voor niets een nieuwe propositie omarmd: ‘We’re back, but different!’. Daarmee bedoelen we dat we hetzelfde familiebedrijf zijn met dezelfde hospitality, maar op een vernieuwde en nog betere locatie.”