Met welk relatiegeschenk schiet je altijd in de roos?

Ben jij ondernemer en zou je graag relatiegeschenken willen inzetten om de banden met je klanten aan te halen? Aan inspiratie voor geschenken vind je online geen gebrek. Je kunt het zo gek niet bedenken, of bedrijven hebben het ingezet als relatiegeschenk. Echter, wil je succes hebben met je attentie, dan is het niet alleen belangrijk dat je origineel bent. Op dit punt slaan ondernemers de plank helaas nog vaak mis. Dat betekent dat het cadeau zijn doel voorbijschiet en dat de ondernemer een investering doet die niets oplevert. Om dit te voorkomen, laten we je zien wat een goed relatiegeschenk is en waar je dit kunt bestellen.

Tip 1: een goed relatiegeschenk is nuttig en bruikbaar
Een fout die veel ondernemers maken, is dat ze kiezen voor een luxueus en overdadig geschenk voor hun klanten. Gevolg: de klant legt het cadeau gelijk weg en kijkt er nooit meer naar om. Dat wil je voorkomen en dus is het erg belangrijk dat je iets geeft wat nuttig is en wat bij voorkeur dagelijks gebruikt kan worden. Zorg er daarom voor dat je een probleem van de klant oplost. Nu de winter voor de deur staat, kun je bijvoorbeeld een muts als geschenk geven. Vergeet niet om de muts te personaliseren. Je kunt mutsen bedrukken met het logo van je bedrijf. Moet de klant de kou trotseren, dan kan hij je muts gebruiken om warm te blijven. Iedereen die je klant de muts ziet dragen, ziet ook het logo van jouw bedrijf. Daarmee haal je het maximale uit je relatiegeschenk en dat is precies wat je voor ogen had.

Tip 2: kies een geschenk dat uitstraalt waar je voor staat
Als ondernemer heb je een visie; je staat ergens voor en dat wil je op alle mogelijke manieren laten zien. Zorg er daarom altijd voor dat je een relatiegeschenk kiest dat past bij jouw boodschap en visie. Werk je aan het verduurzamen van onze wereld? Voorkom dan dat je geschenken geeft die haaks op deze missie staan. Het aanbod aan duurzame relatiegeschenken is enorm en je kunt altijd originele, nuttige producten laten maken. Kijk bijvoorbeeld eens in het aanbod van een professionele leverancier zoals Maxilia. Een professionele aanbieder weet precies welke geschenken het goed doen en bovendien kan deze je producten ook gelijk personaliseren. Zo heb je weinig werk van je relatiegeschenk en dat terwijl je er toch optimaal de vruchten van plukt. Bestel je daarnaast in grote hoeveelheden, dan profiteer je bij dergelijke aanbieders ook nog eens van mooie kortingen.

Tip 3: zorg dat je een persoonlijke noot aan je cadeau toevoegt
Wil je zeker weten dat je je bedrijf goed onder de aandacht van je klant brengt, dan raden we je aan om bij je gepersonaliseerde geschenk ook een persoonlijke boodschap toe te voegen. Op die manier laat je namelijk zien dat je niet zomaar een geschenk opstuurt, maar dat je iemand persoonlijk wil bedanken voor de samenwerking van het afgelopen jaar. Ook werkt het altijd goed om iets van je te laten horen wanneer je klant iets te vieren heeft, of wanneer het een tegenslag heeft ondergaan. Weet je daarom dat een van je klanten binnenkort een jubileum heeft te vieren, of is een bedrijf waar je al een tijd mee samenwerkt in de prijzen gevallen? Stuur een kleine attentie om dit bedrijf te feliciteren met hun prestatie. Je zult zien dat je op deze manier een persoonlijke band creëert met je klant en dat is de beste garantie op een vruchtbare samenwerking. Dat is toch wat je wilt voor je bedrijf?

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk