Mandaat administratieve handelingen bezwaarschriften

Vanaf half maart is de nieuwe commissie Bezwaarschriften van start gegaan. Deze onafhankelijke commissie behandelt bezwaren die worden ingediend tegen besluiten van college, raad of burgemeester.De commissie adviseert vervolgens college, raad of burgemeester, die daarna een besluit neemt over het bezwaar. College en burgemeester hebben de administratieve handelingen rond de afhandeling van bezwaarschriften nu rechtstreeks gemandateerd aan de ambtenaren die de commissie ondersteunen bij de advisering omtrent bezwaarschriften.Dit heeft tot doel dat die administratieve handelingen slagvaardig en efficiënt kunnen worden uitgevoerd. Deze personen, die ook ambtelijk secretaris zijn van de bezwaarschriftencommissie, krijgen daarnaast tekenmandaat voor correspondentie namens de voorzitter van de bezwaarschriftencommissie. Daarnaast heeft het college besloten tot wijziging en uitbreiding van het aantal (plaatsvervangende) secretarissen van de commissie Bezwaarschriften.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk