KwikFit is het bekendste en best gewaardeerde garagemerk in Nederland, zo blijkt uit consumentenonderzoek van marketingpublicatie Adformatie en onderzoeksbureau MSI-ACI. Van de Nederlandse deelnemers geeft 79 procent aan KwikFit te kennen, waarmee het bovenaan de lijst staat als het gaat om naamsbekendheid van garagebedrijven. Maar liefst 80 procent geeft daarnaast aan (zeer) tevreden te zijn over het laatste bezoek aan KwikFit. De meest genoemde termen die worden gebruikt om KwikFit te omschrijven zijn daarbij professioneel (54%), betrouwbaar (51%) en betaalbaar (48%).
Arjan van der Meer, marketing director bij KwikFit over het onderzoek: “We zijn er trots op dat KwikFit niet alleen het meest bekende Nederlandse garagemerk is, maar dat dit ook hand in hand gaat met groot vertrouwen in de service die wij leveren. Het onderzoek laat ook zien dat voertuigeigenaren blij zijn met de kwaliteit van onze dienstverlening, getuige de hoge tevredenheidsscore. Het is daarmee een mooie bevestiging van onze strategie, waarbij we voortdurend sturen op het bieden van de best mogelijke klantervaring.”
Meest klantvriendelijke filiaal in 2024
Een belangrijke manier waarop KwikFit zijn klantervaring blijft verbeteren is door het bijhouden van de klanttevredenheid per vestiging om zo kansen en verbeterpunten snel te kunnen identificeren. Na een bezoek krijgen klanten een enquête waarin onder meer wordt gevraagd de klantvriendelijkheid, wachttijd en kwaliteit van de werkzaamheden te beoordelen. Per vestiging wordt hier een score aan toegekend. Uit onderzoek onder bijna 44.000 klanten in 2024 werd de vestiging in Nieuwegein door klanten met het hoogste cijfer in de provincie Utrecht (8,9) beoordeeld.
Marcel Timmer, filiaalmanager bij KwikFit Nieuwegein: “Wij zetten ons met het hele team iedere dag in om onze klanten zo snel en zo goed mogelijk weer verder te helpen. Dat we van onze klanten in Nieuwegein en omgeving zulke hoge cijfers mogen ontvangen en ons daarmee het klantvriendelijkste filiaal van Utrecht mogen noemen maakt ons natuurlijk trots. Wij doen er alles aan om ook in het komende jaar iedereen die hier komt weer de best mogelijke service te bieden.”
Marcel Timmer, filiaalmanager bij KwikFit Nieuwegein
Over KwikFit
In 1971 opende Tom Farmer het eerste KwikFit-filiaal in het Schotse Edinburgh. Een garagebedrijf georganiseerd als een fastfoodrestaurant. Je kwam binnen en kreeg een heldere prijsopgave. Een uur later was je auto gerepareerd en reed je weer weg. De auto’s van toen zijn niet de auto’s van nu. De techniek verandert razendsnel en elektrische aandrijving verdringt de brandstofmotoren. ‘Onze organisatie en de 1.200 KwikFitters passen zich continu aan om aan de wensen van onze klanten te kunnen voldoen.’