Katern

Kerstpakketten 2021 wederom populair; Steuntje in de rug of reden voor een feest

Het afgelopen jaar waren de kerstpakketten belangrijker dan ooit, dit was ook terug te zien in het aantal en de grootte van de verkochte kerstpakketten. Werkgevers gaven hun personeelsleden door middel van kerstpakketten een lichtpunt en extra steuntje in de rug na een jaar wat voor vele erg moeilijk was. Dit was terug te zien in de verkoopsnelheid en drukte op de kerstpakket markt.

Helaas is de situatie op dit moment nog niet verbeterd, de lock down is nog in volle gang bezig dus iets leuks doen zit er op dit moment nog niet in. De kans dat de pandemie nog bezig is in december 2021 wordt gelukkig steeds kleiner, maar helemaal 0% is het op dit moment niet. Toch houden wij niet van deze negativiteit en gaan we er vanuit dat er in december 2021 weer veel mogelijk is, ook met betrekking tot de kerstpakketten.

Welk kerstpakketten worden populair?
De trends en ontwikkelingen op het gebied van kerstpakketten in 2021 hebben veel overlap met die van vorig jaar. Een trend die al enkele jaren speelt en ook in 2021 weer voorbij komt is die van duurzaamheid, mensen gaan steeds bewuster om met het milieu en verminderen bijvoorbeeld het gebruik van plastic. Upcycling is een begrip dat wellicht nog niet zo bekend is, dit is namelijk het gebruik maken van verpakkingen die na het recyclen voor een ander doel gebruikt kunnen worden.

Naast duurzame producten kiezen ook steeds meer werknemers voor een kerstpakket met lokale producten onder het mom van ‘support the locals’. De producten in deze kerstpakketten komen bijvoorbeeld van het land van lokale boeren, of er wordt een cadeaubon van de plaatselijke horecazaak toegevoegd. Lokale producten toevoegen aan een kerstpakket zorgt voor een persoonlijke tint, wat personeelsleden vaak weten te waarderen. Aldus Janneke van de kerstpakket afdeling van Kerstpakketwebshop.nl.

Het oog wil ook wat
Naast de inhoud van de kerstpakketten is ook de buitenkant onderworpen aan trends, het oog wil immers ook wat en wat is er nu een betere promotie voor een bedrijf dan tientallen werknemers die het kerstpakket op sociale media delen met vele vrienden. Kerstpakketten in 2021 moeten (felle) kleuren bevatten die er uitspringen, een pakkende en chique kleurencombinatie is bijvoorbeeld zwart en goud. De eigen kleuren van het bedrijf doen het overigens ook altijd goed omdat dit zorgt voor een persoonlijke tint.

Of we in december 2021 een extra steuntje in de rug nodig hebben of feest kunnen vieren blijft nog even spannend. Met een kerstpakket voor je personeelsleden kun je echter bijna niet de mist in gaan, een duurzaam kerstpakket met lokale producten zorgt hoe dan ook voor een lach op het gezicht van de medewerkers.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk