JZV (2001/13044)

Het college van burgemeester en wethouders heeft een nieuwe Richtlijn Interne Klachtbehandeling gemeente Nieuwegein vastgesteld. Klachten van burgers over ambtenaren of bestuurders worden altijd eerst intern behandeld. Naar aanleiding van een interne evaluatie en ervaringen uit de praktijk bleek aanpassing van de huidige richtlijn nodig.

De belangrijkste wijzigingen zijn: een onderscheid tussen formele en informele klachtbehandeling; wie behandelt een klacht over de sectordirecteuren; gemeentesecretaris en bestuurders; de klager wordt altijd in de gelegenheid gesteld te worden gehoord. De nieuwe richtlijn wordt op de website van de gemeente gezet. Een nieuwe folder klachtenbehandeling wordt ook op de website gezet en zal te verkrijgen zijn in het Infocentrum in de Stadswinkel en bij de klachtencoördinator.

Dit besluit komt op 12 december ter kennisname in de raadscommissie Algemene en Bestuurlijke Zaken (ABZ).

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk