In 2008 zijn alle nog lopende klachten uit 2007 afgehandeld en zijn er 96 nieuwe klachten geregistreerd. Voor 2 klachten is de formele klachtenprocedure doorlopen. In 94 gevallen is de klacht op informele wijze afgedaan. In vergelijking met 2007 is het aantal klachten fors gedaald, namelijk van 151 naar 96 klachten (daling van 55 klachten = 36 %). De wettelijke termijn voor de afhandeling van klachten is zes weken. Hierop bestaat een verdagingsmogelijkheid van 4 weken.In 2008 zijn beide formele klachten binnen de wettelijke termijn (inclusief verdaging, 7,5 weken) afgehandeld. De gemiddelde doorlooptijd van formele klachten was hiermee 7,5 weken. Dit is een daling met 25% ten opzichte van de gemiddelde doorlooptijd van formele klachten in 2007 (10 weken).In 2008 nam de informele afhandeling van klachten gemiddeld 3,5 weken in beslag. Hier is sprake van een daling met 42 % ten opzichte van de gemiddelde doorlooptijd van informele klachten in 2007 (6 weken). In vergelijking met de in dit jaarverslag opgevoerde klantencontacten 2008 kan worden geconcludeerd dat het aantal per afdeling binnengekomen klachten in 2008 relatief erg laag is geweest.