Het college heeft het jaarverslag Klachten 2004 vastgesteld. Dit verslag geeft een overzicht van de klachten die in 2004 zijn behandeld. Het gaat om klachten over de wijze waarop burgers zijn behandeld door ambtenaren of bestuurders (onheuse bejegening). Dit kan gaan om iemand die onvriendelijk te woord is gestaan, maar ook om brieven die niet of te laat zijn beantwoord of om het verstrekken van onjuiste informatie.Klachten/meldingen over praktische zaken, zoals een losliggende stoeptegel, slecht onderhoud van groen of wegwerkzaamheden die langer duren dan gepland, vallen niet onder deze klachtenregistratie. In 2004 zijn er in totaal 47 klachten binnengekomen. In 2003 waren dit er nog 32. Van de 47 klachten zijn dertig klachten informeel afgehandeld. Daarnaast zijn zestien klachten op grond van de formele klachtenprocedure behandeld. Hiervan zijn vier klachten gegrond verklaard, zeven ongegrond en twee klachten zijn gedeeltelijk gegrond/gedeeltelijk ongegrond verklaard.Drie formele klachten zijn nog in behandeling. Eén klacht is ter afdoening doorgestuurd naar de politie.