Hillenaar Outdoor exploiteert vanaf 2020 negentig Abri’s en dertig vrijstaande (digitale) reclamevitrines in Nieuwegein. Dat heeft het buitenreclamebedrijf uit Leiderdorp vandaag aan onze redactie bekend gemaakt. De onderneming heeft een aanbesteding gewonnen die een looptijd heeft van tien jaar. ‘We krijgen het exclusieve recht om Abri’s en vrijstaande reclamevitrines in Nieuwegein te exploiteren. Het gaat zowel om analoge als digitale objecten’, aldus algemeen directeur Jeroen Hillenaar. ‘Deze concessie sluit perfect aan bij ons bestaande Abri netwerk in de provincie Utrecht.’
De concessie in Nieuwegein illustreert opnieuw de ambitie van Hillenaar Outdoor. ‘We zijn het snelst groeiende buitenreclamebedrijf van Nederland’, zegt de directeur. Hij liet in de strijd om Nieuwegein Exterion en Clear Channel Nederland achter zich. ‘Ik ben er trots op dat de gemeente voor onze onderneming gekozen heeft. Naast analoge Abri’s gaan we investeren in splinternieuwe en moderne Digital City Abri’s.’ De dekking in de stad is optimaal, aldus Hillenaar. ‘Alle Abri’s bevinden zich op strategische plaatsen langs drukke wegen in de gemeente. Ideaal voor zowel regionale als landelijke campagnes.’
De voorbereidingen voor het plaatsen en gereed maken van de nieuwe Abri’s is op dit moment in volle gang. ‘We verwachten met de exploitatie te kunnen starten in het eerste kwartaal van 2020.’