De gemeente Nieuwegein informeerde onlangs haar inwoners om altijd rechtstreeks contact met haar op te nemen voor een aanvraag van onze diensten, zoals: een nieuw paspoort, Verklaring Omtrent Gedrag (VOG), geboorte-, overlijdens-, huwelijksakte, etc. Dit geldt ook voor een aanvraag voor een urgentieverklaring voor een woning in Nieuwegein.
De gemeente Nieuwegein: ‘Er zijn namelijk meerdere (online) bedrijven die geld vragen voor het aanvragen van deze diensten. Een aanvraag rechtstreeks via de Stadswinkel of website van de gemeente Nieuwegein is echter altijd gratis! U betaalt alleen voor het product dat u aanvraagt.’
Tussenbedrijven
‘Recent hebben wij meldingen ontvangen van inwoners die een aanvraag voor woningurgentie hebben gedaan bij zogenoemde (online) ‘tussenbedrijven’. U betaalt via zo’n website onnodig dubbele kosten; het bedrijf wilt immers verdienen aan uw aanvraag. Uiteindelijk komt de aanvraag alsnog bij gemeente Nieuwegein binnen. Door gebruik te maken van een tussenbedrijf duurt een aanvraag vrijwel altijd langer en betaalt u onnodig meer geld. U betaalt namelijk aan het tussenbedrijf én u betaalt voor het product aan de gemeente Nieuwegein. Door gebruik te maken van een tussenbedrijf heeft u bovendien absoluut niet meer kans om in aanmerking te komen voor woningurgentie’ zo laat de gemeente in een reactie weten.
Aanvraag woonurgentie
Wenst u een urgentieverklaring voor een woning in gemeente Nieuwegein aan te vragen? Kijk dan op www.nieuwegein.nl/urgentie of u voldoet aan de voorwaarden om hiervoor in aanmerking te komen. Daar leest u ook hoe u een aanvraag kunt indienen. Ook voor de andere diensten (paspoort, uittreksels, etc.) vraagt de gemeente Nieuwegein u om rechtstreeks contact met haar op te nemen via www.nieuwegein.nl of telefonisch via 14 030.
Meer betaalbare huizen bouwen is de oplossing dan zoeken mensen niet naar noodmaatregelen dit probleem is in heel Nederland bezig.