Gemeente breidt digitale dienstverlening uit

Om de dienstverlening aan haar inwoners verder te verbeteren heeft de gemeente Nieuwegein zich aangesloten bij het digitale overheidsloket MijnOverheid.nl. Dit is hét digitale loket waarmee iedereen met een burgerservicenummer (BSN) zijn overheidszaken kan regelen en persoonlijke gegevens kan inzien op een gemakkelijke én veilige manier. Zodra alle overheden zijn aangesloten, kan men dus zaken regelen met de gemeente, de provincie, allerlei rijksinstanties en het waterschap. Nieuwegein is met de aansluiting op MijnOverheid.nl één van de voorlopers. Van de ruim 440 gemeenten in Nederland zijn inmiddels (bijna) 40 gemeenten aangesloten op MijnOverheid.nl.MijnOverheid.nl is een veilige en betrouwbare internetomgeving waar iedere inwoner met een Burgerservicenummer (BSN) en een DigiD inlogcode gebruik van kan maken. Door in te loggen met zijn of haar unieke DigiD inlogcode heeft iedere burger – als enige – toegang tot zijn eigen persoonlijke internetpagina op MijnOverheid.nl.Iedereen vraagt wel eens wat aan bij de overheid. Bijvoorbeeld een vergunning of een paspoort. Nadat de inwoner een aanvraag heeft ingediend, krijgt hij meestal een ontvangstbevestiging. Gedurende de tijd dat zijn aanvraag in behandeling is, hoort hij vaak niets meer. Op MijnOverheid.nl kan hij op de voet volgen welke zaken hij bij de overheid heeft lopen.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk