Geldzorgen? Uw gemeente laat contact met u opnemen

Sinds 1 januari 2021 is de vernieuwde wet op de gemeentelijke schuldhulpverlening van kracht. Deze wet regelt dat de gemeente signalen krijgt als inwoners hun vaste lastenrekeningen niet meer kunnen betalen. Denk dan aan zorg, huur, water en gas of elektra. De gemeente is verplicht om alle signalen op te pakken en een hulpaanbod te doen. Snel ingrijpen kan voorkomen dat geldproblemen jarenlang duren en steeds erger worden. WIL werkt voor inwoners van de gemeenten Lopik, Houten, Nieuwegein en IJsselstein.

WIL heeft ervaren, professionele hulpverleners in dienst. Zij ondersteunen mensen die het financieel moeilijk hebben. Dit doet WIL met een uitkering, aanvullende regelingen en advies bij geldproblemen. Ook helpt WIL om schulden te voorkomen of op te lossen.

Extra aandacht voor gezinnen
Heeft u geldzorgen? Het kan zijn dat u schriftelijk bericht ontvangt van WIL. Daarnaast wordt er in een aantal gevallen telefonisch contact opgenomen. Lukt dit niet, dan gaat WIL soms zelfs langs. WIL ondersteunt en zorgt dat mensen de juiste hulp krijgen. Er wordt extra gelet op gezinnen met kinderen. Er wordt samengewerkt met lokale partijen dicht bij de inwoners.

Heeft u geldzorgen? Neem contact op
De eerste stap naar een oplossing is een afspraak met WIL. Kijk hiervoor op wil-lekstroom.nl/schuldhulpverlening wat er mogelijk is. U kunt ook bellen naar de klantenservice. WIL is op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur via 030 – 7022 300.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk