De consument van nu heeft oneindig veel mogelijkheden om te winkelen. Alles is dichtbij, er is veel aanbod, maar er wordt ook steeds meer gewinkeld via internet. De concurrentie is dus groot. Daarnaast heeft de consument van nu steeds minder vrije tijd. Het is daarom van belang dat winkelgebieden onderscheidend zijn. Dat ze gemak bieden en veel keuze hebben. Het moet er aangenaam toeven en gezellig zijn.
NRW, de Nederlandse Raad van Winkelcentra, wil door middel van een digitale fototentoonstelling in beeld brengen hoe consumenten aangenaam winkelen in o.a. Nieuwegein ervaren. Is dit een gezellig terrasje, een zak patat, shoppen met vriendinnen of genieten van een gepassioneerde marktkoopman die vol vuur zijn waren aanprijst.De wedstrijd start op 1 april en loopt tot 31 augustus 2011. De hoofdprijs is een citytrip naar New York. Iedereen kan deelnemen door een foto van zijn/haar consumentenbeleving in Cityplaza op de foto vast te leggen en deze foto te mailen naar de NRW. Een deskundige jury onder leiding van Pim van den Berg, straat-o-loog, zal de inzendingen beoordelen. Klik hier voor meer informatie over de fotowedstrijd.