De Emté supermarkt in de wijk Galecop in Nieuwegein is weer geopend. Precies 12 dagen heeft de gehele verbouwing geduurd. De winkel is totaal omgebouwd naar de 3.0 formule zoals eerder in Dieren is gedaan. De feestelijk opening vond plaats op woensdagmorgen 2 maart j.l. Onze videograaf Jos van Vogelpoel was daarbij aanwezig voor om er een video-impressie van te maken.
Kenmerkend voor 3.0 zijn de centrale keuken waar medewerkers verse producten bereiden, nieuw assortiment uit de Sligro-groothandels, uitgebreide versafdelingen en een duizendtal prijsverlagingen.
In het 13.000 sku’s tellende assortiment zijn 2600 producten toegevoegd, veel uit het groothandelsportfolio. “Om daar ruimte voor te maken is het aanbod in categorieën als papier, wasmiddelen en cosmetica kleiner”, zegt Heerenbeek. “Vooral doublures zijn er nu uit. Geen 46 soorten toiletpapier meer.” “Bij de selectie zijn er ook A-merken gesneuveld”, aldus de directeur. “Daar kan Emté niet onderscheidend in zijn. We willen iets unieks toevoegen en dat doe je in een supermarkt niet met toiletpapier.”
Producten die wel uniek zijn voor Emté zijn bijvoorbeeld het saus- en smaakmakermerk O’life, de Rumo-pasta’s en een retailverpakking Wagyu-burger van The Frozen Butcher. Gelijk met de vernieuwingen verlaagt Emté de prijzen van duizend producten. Het prijsverschil ligt over de hele productlinie op enkele procenten.
Onze videograaf maakte bovenstaande impressie van de hele verbouwing, dit van dag tot dag.