Digitalisering uitgifte parkeervergunningen

De afhandeling van de aanvraag van een parkeervergunning verloopt op dit moment grotendeels handmatig. Dit proces kan efficiënter en klantvriendelijker worden ingerícht door het inrichten van een elektronisch loket. De betrokken bewoners kunnen hierdoor online een parkeervergunning aanvragen, wijzigen, opzeggen en/of verlengen. Deze ontwikkeling past binnen het beleid van de gemeente om haar dienstverlening verder te verbeteren door zoveel mogelijk gebruik te maken van digitale mogelijkheden. Na implementatie van de digitalisering kan de openingstijd van het fysieke loket (parkeerbalie) in de parkeergarage Stadshuis worden teruggebracht. Dit levert na 2 jaar een structurele kostenbesparing van circa 50.000 euro per jaar op.

Beslispunten:
1. In te stemmen met het voorstel om ten behoeve van de digitalisering van de uitgifte van parkeervergunningen per 1 januari 2015 een elektronisch loket in te richten conform scenario 2 van dit voorstel;
2. In te stemmen met bijgevoegde bewerkersovereenkomst ten behoeve van het gebruiken en bewaren van persoonsgegevens overeenkomstig de Wet bescherming persoonsgegevens;
3. In te stemmen met bijgevoegde intentieverklaring met betrekking tot het archiveren van persoonsgegevens conform de Archiefwet.

Akkoord met voorstel

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk