De R.K. basisschool in Hoog Zandveld heeft onlangs gekozen voor een nieuw profiel: taal en media school. Activiteiten rondom taal en media krijgen vanaf nu speciale aandacht. Bij een nieuw profiel hoort bovendien een nieuw logo, dat op de school prijkt.
De Tweeklank wil boven alles goed onderwijs geven en wisselt hierover regelmatig van gedachten met de ouders. Onlangs bleek dat de match tussen de behoefte van de ouders en de kracht van het team het beste tot uiting komt in het profiel taal en media school. Dat betekent dat de Tweeklank zich meer richt op activiteiten rondom taal en media. De Tweeklank doet dit door bij bestaande en nieuwe activiteiten de nadruk te leggen op taal en media. Ook introduceert zij een nieuw logo. Er wordt bovendien meer aandacht besteed aan de Kinderboekenweek. Duidelijke taal staat verder onder meer voor het uitnodigen van een schrijver in de klas, voor deelname aan de Nationale voorleeswedstrijd en het voorleesontbijt. Bovendien worden teksten uit het nieuws nu toegepast tijdens de lessen begrijpend lezen. Plannen voor de nabije toekomst zijn er volop. Op algemene plekken in de school komen leeshoeken, spreuken, versjes en gedichten krijgen binnen de school een zichtbare plek.‘Kinderen leren zichzelf en informatie te presenteren tijdens Topondernemers. Tijdens het Podium krijgt ieder kind de kans zijn talent te laten zien. De themahoeken in de school bieden betekenisvol onderwijs waar kinderen de opgedane kennis en vaardigheden in de praktijk kunnen brengen. De Tweeklank onderscheid zich bovendien door interactief gebruik te maken van digitale borden om zo de buitenwereld binnen te halen. De Tweeklank… duidelijke taal!’ aldus directeur Iris Fonville.