Misschien kennen jullie ze wel, de buurtsportcoaches en sportpark manager van Nieuwegein, zichtbaar in hun oranje-zwarte trainingspakken en altijd bezig om iedere inwoner van Nieuwegein te verleiden om in beweging te komen. Van 0 tot 100 jaar oud!
Elke week schrijft één van de medewerkers van SportID Nieuwegein een column in De Digitale Nieuwegeiner en op De Digitale Stad Nieuwegein. En zoals dat kán en mág bij een column kan en mag de medewerker, zonder een blad voor de mond te nemen, zijn of haar (al dan niet gepeperde) mening geven over dat wat opvalt, blij maakt of juist irriteert.
Deze week Eyla, stagiaire voor Verbindion: ‘Van foto’s maken op de bouwplaats tot rennen in een kerstmannenpak’.
Eyla
Eyla: ‘“Ken jij misschien een leuk bedrijf waar ik stage kan lopen?” vroeg ik een teamgenoot na de voetbaltraining. De volgende dag kreeg ik een bericht van buurtsportcoach Nikki, die ook na de training nog even was blijven hangen. Ze vroeg of een stage op de marketingafdeling van Verbindion (het moederbedrijf van SportID en Merwestein) iets voor mij zou zijn. Zonder twijfelen zei ik ja en al snel mocht ik op gesprek komen. Het gesprek was positief en na afloop was ik nog enthousiaster over de stage. Gelukkig waren ze dat bij Verbindion ook!’
‘Begin september was het dan zover: mijn stage begon. Ik werd meteen met open armen ontvangen door een gezellig en energiek team wat ervoor zorgde dat ik me al snel op mijn gemak voelde. De sfeer was ontzettend fijn wat mijn motivatie om te leren en bijdragen alleen maar vergrootte. Het voelde meteen alsof ik deel uitmaakte van het team. Op deze marketingafdeling is het nooit saai’
‘Het werk op de marketingafdeling is heel divers en onder goede begeleiding mocht ik meewerken aan allerlei leuke projecten. Een van de hoogtepunten was de Nationale Sportweek. Ik filmde de activiteiten, beheerde de social media, maakte de infographic, monteerde de aftermovie en ik liep zelfs over City in een koalapak! Dit alles gebeurde in de eerste weken van mijn stage. Dat maakte meteen duidelijk dat ik hier een leuke en veelzijdige stage had gevonden die me telkens voor nieuwe verrassingen en uitdagingen stelde.’
‘Naast dit project heb ik ook veel TikToks opgenomen, flyers ontworpen en social media posts gemaakt. Verder waren we druk bezig met de promotie van verschillende vakanties waarbij we veel creatieve uitingen hebben gemaakt. Een moment dat me echt is bijgebleven is de kerstvakantie promotievideo voor SportID. We wilden de Santa Run goed onder de aandacht brengen, dus bedachten we een uitnodigende video met rennende kerstmannen. Maar ja, dan heb je wel kerstmannen nodig. Dus trokken we zelf een pak aan en rende ik met mijn collega’s rondjes over de atletiekbaan bij Atverni. Dat is mij in eerdere stages nog nooit overkomen, maar dat is wel wat deze stage zo leuk maakt.’
‘Ook voor Merwestein heb ik natuurlijk veel mogen doen. Als geboren en getogen Nieuwegeiner ben ik vaak in Merwestein geweest. Het is daardoor extra speciaal om de verbouwing van zo dichtbij mee te kunnen maken. De eerste keer dat ik de bouwplaats op mocht om foto’s te maken heb ik mijn ogen uitgekeken! Met mijn bouwhelm op en laarzen aan liepen we richting wat er nog van het gebouw over was. Eenmaal binnen stond ik versteld van hoeveel ik nog herkende. De kreek, het terras en de Aquajungle waren gewoon allemaal nog te herkennen! Na ongeveer 10 keer gezegd te hebben “Wow, dit is zo raar om te zien!”, konden we eindelijk aan het werk. Ook dit is een ervaring om nooit te vergeten.’
Een geslaagde stage
‘Nu mijn stage erop zit kan ik terugkijken op een ontzettend leerzame en gezellige tijd. Ik heb veel nieuwe dingen geleerd, zowel op professioneel als persoonlijk vlak. De combinatie van werken aan uitdagende projecten, het samenwerken in een energiek team en de vele leuke en onverwachte momenten maken deze stage tot een onvergetelijke ervaring. Ik wil dan ook alle collega’s hartelijk bedanken voor hun begeleiding en enthousiasme. Hun steun heeft mijn stage tot een succes gemaakt!’
Iets voor jou?
Lijkt een stage op de marketing afdeling van Verbindion jou ook leuk? Mail dan naar marketing@merwestein.nl en wie weet ren jij binnenkort wel rond in een kerstmannenpak!