Voor organisatoren van evenementen houdt de gemeente Nieuwegein op woensdagavond 22 februari weer het jaarlijkse evenementenplein. Een bijeenkomst om het netwerk van organisatoren te versterken en kennis en ervaringen uit te wisselen. Dit keer rond de thema’s ‘Nieuwegein op de kaart’, gezondheid, alcoholpreventie en veiligheid. Het evenementenplein vindt plaats op 22 februari van 19.00 uur tot 21.00 uur in het Fletcher hotel aan de Buizerdlaan 10 in Nieuwegein. Na afloop is er een netwerkborrel.
Programma
Hoe kunnen we Nieuwegein nog meer op de kaart zetten? En wat kan uw evenement hierin betekenen? Medewerkers van marketingbureau Buhrs praten u bij over het lopende traject met bewoners en partners in aanloop naar een plan voor verdere promotie van Nieuwegein.
Het Rode Kruis Nieuwegein licht toe welke inzet van EHBO voor welk type evenement van belang kan zijn. De GGD regio Utrecht en Jellinek praten u vanuit het project ‘Nuchter Verstand’ bij over alcoholpreventie bij evenementen. Hoe voorkom je bijvoorbeeld dat jongeren onder de 18 alcohol kunnen krijgen? Tot slot verzorgt Willie van Dam, evenementencoördinator, een korte toelichting over de actuele ontwikkelingen rond vergunningverlening en evenementenveiligheid.
Aanmelden
Vindt u het interessant om erbij te zijn? Van harte welkom. U kunt zich aanmelden voor het evenementenplein bij Corine Polak via e-mail op c.polak@nieuwegein.nl. Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met Willie van Dam, evenementencoördinator, per e-mail op mailto:w.vandam@nieuwegein.nl of telefonisch (030) 607 13 58.
Samen werken aan aantrekkelijke evenementen
De gemeente wil partijen met initiatieven voor evenementen bij elkaar brengen, stimuleren en ondersteunen. Het doel daarvan is een breed aanbod van aantrekkelijke en veilige evenementen in Nieuwegein voor inwoners, bedrijven en bezoekers. Want: evenementen brengen levendigheid in de stad, maken deze plezieriger om in te wonen, interessanter om in te werken en leuker om te bezoeken.