Het St. Antonius Ziekenhuis en de bibliotheek Nieuwegein slaan de handen ineen voor een bijzondere samenwerking. De bibliotheek zal vanaf maandag 11 december als pilot elke werkdag in het ziekenhuis (locatie Nieuwegein) aanwezig zijn om te helpen bij alle digitale vragen en het patiëntportaal Mijn Antonius.
Digitale vragen
Van ondersteuning bij het installeren van de Mijn Antonius-app en het aanvragen en activeren van DigiD, tot andere digitale vragen. Daarvoor kunnen bezoekers terecht tijdens de speciale inloopuren. Dit is een uitbreiding op de al bestaande computerinloopuren in Nieuwegein die de bibliotheek verzorgt en waar bezoekers al langere tijd langs kunnen komen met deze vragen. Het ziekenhuis en de bibliotheek hebben afgesproken dat deze dienstverlening ook in het ziekenhuis plaatsvindt. Op deze manier maaakt de bibliotheek de digitale ondersteuning nog breder toegankelijk en kan het ziekenhuis patiënten beter helpen bij het gebruik van het patiëntenportaal Mijn Antonius. Deze ondersteuning is tijdens de pilot alleen beschikbaar op locatie Nieuwegein.
Zelf zorg regelen met Mijn Antonius
De komende jaren ontstaat een toenemende druk op de zorg door de vergrijzing. Dit maakt het noodzakelijk de zorg anders te organiseren. Tegelijkertijd is de trend dat de patiënt steeds meer zelf wil en kan doen. Daarom doet het St. Antonius, net als andere zorginstellingen, steeds meer digitaal via het patiëntportaal Mijn Antonius. Patiënten die hierbij hulp nodig hebben, wil het ziekenhuis hierbij zo goed mogelijk ondersteunen. De computerinloopuren van de bibliotheek zijn een heel mooie aanvulling op de ondersteuning die het ziekenhuis biedt via de Mijn Antonius Helpdesk.
Eerste inloopspreekuur
De pilot loopt tot eind april 2024. Het eerste inloopspreekuur vindt plaats op 11 december van 09.00 tot 11.00 uur. De overige tijden zijn: maandag, woensdag en vrijdag van 09.00-11.00 uur en dinsdag en donderdag van 13.00-15.00 uur.