Hoewel online communicatie tussen bedrijven en (potentiële) klanten erg belangrijk is geworden, wordt toch nog steeds het meest gebruik gemaakt van telefonisch contact. En dat telefonische contact moet goed verlopen, omdat dit voor een (toekomstige) klant het visitekaartje van je bedrijf is. Wat geeft het immers een beller niet voor negatief gevoel als de telefoon niet wordt opgenomen of het gesprek met een ontevreden gevoel wordt beëindigd? Hieronder lees je meer over het belang van een goede bereikbaarheid van je bedrijf.
Nieuwe (Amerikaanse) standaarden
Als het op klantenservice aankomt, konden wij Nederlanders nog iets leren van Amerikaanse bedrijven. Grote partijen zoals Bol.com en Coolblue.com hebben hun klantenservice naar Amerikaanse standaarden ingericht – waar de klant altijd koning is – en worden nu als graadmeter gezien. Altijd bereikbaar en altijd op zoek naar een oplossing.
De uitstraling van een professioneel bedrijf
Ben je een ZZP’er of bestaat je bedrijf maar uit een paar mensen? Jij of je medewerkers kunnen mogelijk niet altijd direct de beller te woord staan, terwijl dit voor een professioneel bedrijf natuurlijk geen probleem mag zijn.
Geen gemiste oproepen tijdens vakantie of ziekte
Afwezigheid vanwege ziekte of vakantie kan altijd voorkomen, ook als je een eigen bedrijf hebt. De beller is hier echter niet verder mee geholpen. Zorg dus dat de telefoon altijd bemand is, ook als jij en eventueel andere medewerkers niet in staat zijn telefonische oproepen te beantwoorden. Ook al kan de beller op dat moment mogelijk niet direct geholpen worden, hij of zij weet in ieder geval dat zijn vraag of klacht genoteerd is, en dat er werk van gemaakt gaat worden.
Geen contact? Volgende!
Een gemist contact met een klant leidt tot ontevredenheid en is uiteindelijk gemiste af- of omzet. Kan een (potentiële) klant een bedrijf niet bereiken? De wereld is vluchtiger geworden, en als jij niet opneemt of niet snel genoeg reageert gaat men gauw door naar de volgende.
Altijd goed bereikbaar met Stipt antwoordservice
Voor een goede en professionele antwoordservice hoef je niet ver te zoeken. Stipt, gevestigd aan de Ravenswade in Nieuwegein, werkt al jarenlang met een vast team van telefonistes en zorgt voor een zeer persoonlijke en professionele telefoonafhandeling.