Zorg voor optimale vindbaarheid van je website

Een website is voor vrijwel elk bedrijf vandaag de dag een vanzelfsprekendheid. Ook al ben je een lokale bakker of kapper, dan nog is het handig om een website te hebben. Hier kan een klant je adres of telefoonnummer opzoeken om langs te komen in je winkel of om een afspraak te maken. Soms is het niet zo belangrijk hoe je website eruit ziet en of de zoekmachines hem goed kunnen vinden. Maar als je je niet alleen op klanten uit de buurt wilt richten dan is dat natuurlijk wel degelijk belangrijk. Dan is het zaak een goede website te hebben met pagina’s die teksten bevatten met de juiste zoekwoorden. Daarnaast moet de website ook nog eens goed toegankelijk zijn voor bezoekers.

Dtchdigitals

Niet zelf het wiel uitvinden
Misschien ben jij een heel goede boekhouder, schilder, hovenier of klusjesman. Maar teksten schrijven voor een website, daar heb je geen kaas van gegeten. Dat is helemaal niet erg. Je hoeft niet van alle markten thuis te zijn. Je kunt het maken en in de markt zetten van een website voor je bedrijf uitbesteden aan professionals. Kijk bijvoorbeeld eens op dtchdigitals.com. Een bedrijf dat precies weet hoe jouw doelgroep het beste benaderd kan worden zal er zeker in slagen om jouw bedrijf online goed vindbaar te laten zijn voor die doelgroep. Soms is dat een heel andere strategie dan je wellicht zelf voor ogen had. Experts kennen de markt en kunnen je dus goed adviseren wat voor jou een mogelijk goed werkende aanpak kan zijn.

De voors en tegens van Google Ads
Google, de meest gebruikte zoekmachine ter wereld, biedt de mogelijkheid om te adverteren bij de zoekresultaten. Wanneer een bepaald zoekwoord wordt ingevoerd komt dan de advertentie van je bedrijf bovenaan te staan. Er staat bij dat het om een advertentie gaat. Als een gebruiker van Google op de link klikt, dan betaal je daar een vergoeding voor. Het is dan uiteraard niet zeker dat die bezoeker ook daadwerkelijk een aankoop doet of een offerte aanvraagt. Het is dus zaak om de aandacht van de website bezoeker direct te vangen en zo lang mogelijk vast te houden. Een nadeel is dat je voor populaire zoekwoorden en zoekwoord combinaties een flinke prijs betaalt. Dan is het natuurlijk zonde als het niets oplevert. Zorg er daarom voor dat het aantal kliks per dag of per week wordt gelimiteerd. Zo voorkom je een gepeperde rekening aan het einde van de maand.

Persoonlijke benadering van klanten
Je kunt vandaag de dag niet meer ongevraagd e-mailberichten sturen naar willekeurige internetgebruikers. Dit wordt gezien als spam en kan worden bestraft als er klachten over komen. Je moet bezoekers van je website of andere klanten expliciet toestemming geven voor het toesturen van een nieuwsbrief. Ook moet je het eenvoudig mogelijk maken om een abonnement weer op te zeggen. Het voordeel is natuurlijk wel dat je op die manier je nieuwsbrief uitsluitend stuurt naar mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn. Zorg ervoor, als je dit middel gebruikt, dat je niet te vaak een e-mail stuurt. Dit kan leiden tot ergernis en opzegging van het abonnement. Zorg ervoor dat je daadwerkelijk wat te melden hebt als je een nieuwsbrief verstuurt. Ook hierbij kun je je door een ervaren marketing bedrijf laten adviseren.